27 Mart 2015 Cuma

Bayram Tekke yatırı(Tahtacı dedesi)

                                                     
Bayram Tekke-Tuval,yağlı boya
                                                                                                                             
 9 Ocak 1993 senesi nde..Damlı kavak Yaylasından sabahın köründe  indiğim günlerden biriydi..Hava biraz  soğuktu ve herkes uyuyordu.Celal’ların evin yan tarafında daracık bir sokak vardı.Oradan yukarı yürüdüğümü hatırlıyorum.Ortalıkda hiç kimse yoktu.Şöyle bir dolaşıp kendime uygun bir yer baktım.Gözüme kestirdiğim tahta kapının eşiğine oturup çizmeye başladım.Meraklı kediler etrafımda dolanıyordu.Onlara laf atarken arkamdaki kapının açılması ile yerimden fırlayıverdim.Bu da kim bakışıyla birbirimize baktık.Öyle ya!sokakdaki kedi köpek,dağdaki ayı beni tanırken bu da kimdi beni tanımayan..Şaşkın bakışları soruları takip etti.Ne yapıyorsun,resim,resim mi,evet çiziyorum,fotoğraf çıkarıyorsun yani,sen okulda resim yapmadın mı hiç,yooo.. Yalnız yaşıyormuş,hafta sonları çamaşır bulaşık yıkıyormuş..Daha önceleri de olmuşdu.Ressam olduğumu söylediğim de biraz da ürkerek,tekin değil galiba gibi bakarak uzaklaşmalar..Bazen yanımdam uzak tutmak istediğim de kasten ressamım dediğim de olmuş du.Bir seferin de Istanbul’a sergisiye giderken sabah 2 30 da servise binince şoför  dikiz den bakıp öyle çok soru sorduki.Ressamım dediğimde  kendi yalnızlığına çekilip beni rahat bırakmış dı...Az sonra yine açtı kapıyı Bayram Tekke nin kapı komşusu..(senin gibi birini ilk  defa görüyorum üşümedin mi,gel yemek ye bari,kuru fasulye yaptım sabah sabah yenmez ama..)Belli yabancı ama var bir Narlıdere kanı.. O yıllar da  zenginlik anlayışı Köprü başına daireye taşınmak dı.Bu küçük köy evlerini satıp,bırakıp Köprübaşına göçenlerin yerine de garipler bekarlar gelmiş.Bir Bahar vardı yıllar sonra babadan kalma evini onaran.Evin içini gördüğümde hayran olmuştum.Şimdi Bayram Tekke nin yerine apartman yapılmış.Merih Ünsal Narlıdere  Cem evine Bayram Teekke nin sembolik yatırını  yapmış.Ya evleri daireleri satanlar....
                             
Bayram Tekke eskiz

Bayram Tekke desen

Bayram Tekke desen yazısı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder